27 martie 2020. Perechea I. 2 ore. Grupa EI 16.09. Evaluare formativă. Prezentarea proiectelor individuale și de grup, Video-conferință. Generic: ” Rolul eticii și etichetei în
afirmarea profesională și personală a specialistului ”. Platforma ZOOM. Pentru grupa EI 16.09 Classroom
Evaluarea elevilor prin metoda proiectului
devine azi una dintre cele mai efeciente și moderne metode de evaluare a competentelor la
disciplină prin faptul că oferă situații autentice, studii de caz, cercetări a
unor probleme din viața reală, aplicarea cunoștințelor acumulate în
soluționarea unor probleme concrete. Proiectul demonstrează capacitățile creative ale
elevilor, abilitățile de cercetare, de structurare și de prezentare a acestuia.
Etapele de realizare a proiectului, care
poate fi individual sau de grup, presupune parcurgerea etapelor:
1. Alegerea
temei- profesorul propune mai multe teme, elevul
alege.
2. Formularea scopului și obiectivelor – profesorul acordă asistență
în formularea clară a acestor componente de care depinde calitatea proiectului
3. Realizarea
proiectului – presupune cercetarea resurselor bibliografice tradiționale și
electronice, selectarea și structurarea materialului.
4. Prezentarea
proiectului – elevii decid asupra formei de
prezentare – conferință cu participanți
interni și externi, video-conferință, sesiune de comunicări PPT/Prezi.
5. Evaluarea
proiectului: întrebări, precizări,
schimb de idei, evaluare
reciprocă, autoevaluare.
Evaluarea prin proiecte este recomandată prin
faptul că dezvoltă la elevi aptutudini cerute pe piața muncii: de comunicare, de a ține un discurs public, de leadership, de luare a deciziilor, de a rezolva probleme etc. Alt avantaj este
că proiectul permite profesorului să descopere capacitățile creative ale unor
elevi, care nu s-au remarcat în cadrul
orelor de curs.
Pentru o
evaluare obiectivă profesorul elaborează criterii de evaluare a
proiectului și a prezentării PPT/Prezi, de care elevii se ghidează. Criteriile
de evaluare a proiectului se axează pe: formularea și realizarea scopului,
structura proiectului, conținutul conform temei, formularea concluziilor,
resurse utilizate, creativitatea în utilizarea elementelor multimedia, modul de
prezentare etc.
Alexa V. Învățarea prin proiecte. [online]. [Accesat:
22.03.2020]. Disponibil: https://invbc.files.wordpress.com/2013/02/metode-u015fi-mijloace-moderne-cartea-final-do-cx.pdf
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu