marți, 24 martie 2020

27.03.2020. Perechea 1. 2 ore. grupa EI 16.09. Evaluarea formativă prin proiecte

27 martie 2020. Perechea I. 2 ore.  Grupa EI 16.09. Evaluare formativă.   Prezentarea proiectelor individuale și de grup, Video-conferință. Generic: ” Rolul eticii și etichetei în afirmarea profesională și personală a specialistului ”.  Platforma ZOOM. Pentru grupa EI 16.09  Classroom

Evaluarea elevilor prin metoda proiectului devine azi una dintre cele mai efeciente și moderne metode de evaluare a competentelor la disciplină prin faptul că oferă situații autentice, studii de caz, cercetări a unor probleme din viața reală, aplicarea cunoștințelor acumulate în soluționarea unor probleme concrete. Proiectul demonstrează capacitățile creative ale elevilor, abilitățile de cercetare, de structurare și de prezentare a acestuia.
Etapele de realizare a proiectului, care poate fi individual sau de grup, presupune parcurgerea etapelor:
1.      Alegerea temei- profesorul propune mai multe teme, elevul alege.
2.       Formularea scopului și obiectivelor – profesorul acordă asistență în formularea clară a acestor componente de care depinde calitatea proiectului
3.      Realizarea proiectului – presupune cercetarea resurselor bibliografice tradiționale și electronice, selectarea și  structurarea materialului.
4.       Prezentarea proiectului elevii decid asupra formei de prezentare – conferință cu participanți interni și externi, video-conferință, sesiune de comunicări PPT/Prezi.
5.       Evaluarea proiectului: întrebări, precizări, schimb de idei, evaluare reciprocă, autoevaluare.
Evaluarea prin proiecte este recomandată prin faptul că dezvoltă la elevi aptutudini cerute pe piața muncii: de comunicare, de a ține un discurs public, de leadership, de luare a deciziilor, de a rezolva probleme etc. Alt avantaj este că proiectul permite profesorului să descopere capacitățile creative ale unor elevi, care  nu s-au remarcat în cadrul orelor de curs.
Pentru o  evaluare obiectivă profesorul elaborează criterii de evaluare a proiectului și a prezentării PPT/Prezi, de care elevii se ghidează. Criteriile de evaluare a proiectului se axează pe: formularea și realizarea scopului, structura proiectului, conținutul conform temei, formularea concluziilor, resurse utilizate, creativitatea în utilizarea elementelor multimedia, modul de prezentare etc.
Alexa V. Învățarea prin proiecte. [online]. [Accesat: 22.03.2020]. Disponibil:  https://invbc.files.wordpress.com/2013/02/metode-u015fi-mijloace-moderne-cartea-final-do-cx.pdf

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu