Comportament etic
organizațional al angajaților. Protecția vieții private. Securitatea angajaților.
Etica tehnicianului COT. Fișa post: structură și conținut. Analiza modelelor de
Fișe Post.
Studiu individual: Redactarea Fișei postului Tehnician în Cadastru și
organizarea teritoriului din cadrul unei
firme: cerințe.
În cadrul lecției vor fi
formate competențe:
- explicarea funcționării principiilor etice în relația organizațiilor cu angajații
- analiza mediului afacerilor din Republica Moldova din perspectiva respectării drepturilor angajaților
- identificarea consecințelor comportamentelor ne-etice al organizațiilor și mediului de afaceri în relația cu angajații
- argumentarea comportamentului propriu din perspectiva angajatului și angajatorului
Evocare. Implică-te! Fișa de lucru. 3 întrebări/3 idei.
- Amintiți-vă un caz despre
un comportament nedemn, ne-etic, discriminator, nelegal a unui antreprenor
sau a unei firme fața de angajații
săi. (rude, prieteni, Internet etc.)
- Dați un exemplu (din viața reală RM sau film/carte) de comportament
nedemn, ne-etic al angajatului fața de firma în care activează.
- Cum credeți, ce așteptări are instituția CEC de la voi ca elevi? ( vezi
slide-ul următor – îi recunoști?)
2.
Realizarea
sensului. Informează-te! Procesează
informaţia!
Principiile
etice fundamentale în relația organizație -angajat:
1. Ființele umane sunt persoane cu o valoare
intrisecă ridicată
care derivă din capacitatea lor de a alege, iubi și înțelege (nu resursă de
exploatat, nu- sclavi)
2. Firma trebuie să-și îndeplinească
obligațiile în baza contractelor cu angajații. Respectarea termenilor contractului de muncă este o cerință etică de bază
3. Angajații ar trebui să simtă că sunt membri ai
firmei capabili să se identifice cu obiectivele acesteia.
Organizația trebuie să
respecte standardele de corectitudine și de echitate în tratarea angajaților săi. Respectarea acestor 3 principii face ca angajații să fie considerați
membri cu drepturi depline ai organizației/firmei.
Brainstorming: Propuneți idei de a păstra un angajat valoros, care
aduce plus-valoare firmei pe care o conduceți.
Etica in relațiile cu angajații presupune:
2. Proiectarea posturilor de muncă
3. Etica la recrutare,
selecție, angajare, promovare
4. Recompensă echitabilă
5. Protecția vieții private a angajatului
6. Protecția vieții și
sănătății angajaților
Studiul de caz 10. Identificarea comportamentelor ne-etice ale angajatorului în raport cu angajații Companiei.
Grupa COT 17.09 Classroom
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu