luni, 6 aprilie 2020

06 aprilie 2020. Perechea I. 2 ore. Studiul individual. EI 16.09. Prezentarea Codului etic al unei firme de evaluare imobiliară

Codul etic reprezinta o reflectare a valorilor, servește la simbolizarea principiilor dupa care un grup profesional sau o organizatie se defineste pe sine.
Codul de etică și deontologie profesională este un ghid pentru situaţiile de ordin etic din cadrul instituției/organizației/firmei/companiei .
Scopul Codului etic:   conducă la înţelegerea modelului de comportament necesar unui salariat, ofere informaţii necesare despre modul în care trebuie comunicate abaterile de Cod, respectiv ofere soluţii de integrare în colectivul respectiv. 
Obiectivele Codului etic:
Contribuie la reputaţia, încrederea, respectul pe care beneficiarii îl au faţă de instituţia care prestează serviciul respectiv.
Reprezintă un contract moral între beneficiari şi organizaţii
Protejează organizaţia de comportamente necinstite
furnizează un model de comportament.
Promovează o imagine pozitivă a organizaţiei.
crează sentimentul de unicitate şi apartenenţă pentru membrii
  grupului.
Este un cadru de referinţă în orientarea deciziilor şi orientarea acţiunii.
Arată angajamentul de principiu al conducătorilor.
Corelează relaţiile pur contractuale cu încrederea şi responsabilitatea.
Creează climatul etic în care acţiunile sunt percepute ca drepte.
Structura de conținut a Codului etic:

1. Introducere: documentele care au stat a baza Codului( legi, hotărâri, documente internaționale și naționale), Ce valori universale și profesionale stau la baza Codului. Pentru cine este Codul etic. Este un cod de recomandare sau oblgatoriu.
2. OBLIGAŢII GENERALE ale profesioniștilor.  NORME DE CONDUITĂ PROFESIONALĂ: Integritatea şi onorabilitatea,  Competenţa,
3. NORME DE CONDUITĂ ale managerilor
4. Norme de conduită ÎN RELAŢIA CU CLIENTUL. Încrederea reciprocă
5. NORME DE CONDUITĂ IN INTERES PUBLIC.  Protejarea Interesului public .
6. NORME DE CONDUITĂ ÎN RELAŢIA CU COLEGII. Corectitudinea. Respectul reciproc.
7. Norme de conduită în relaţie cu firma, organizatia in care activeaza
8. Norme de conduită în relaţia cu furnizorii
9 . Norme de conduită în relaţie cu profesia și colegii de breaslă
10. Norme de conduita in relatiile cu comunitatea
11. DISPOZIŢII FINALE. Sancţiuni
Redactarea și prezentarea Codului etic al unei firme.
Resurse: Codul  etic al evaluatorilor RM; 
Codul de etică al evaluatorului autorizat ANEVAR. http://site2.anevar.ro/sites/default/files/page-files/cod_etic.pdf
Pentru grupa EI 16.09  Classroom


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu